Kulinarne podsumowanie tygodnia

Kulinarne podsumowanie tygodnia – 23 września-13 października

Najwyższa pora, aby przedstawić kolejne zestawienie naszych cotygodniowych posiłków.

Ponieważ ostatnie zestawienie było już miesiąc temu (!) to dzisiaj znajdziecie link z podsumowaniem naszych domowych posiłków z 3 tygodni!

Plik zawiera, tak jak ostatnio, linki do niektórych przepisów. Mam nadzieję, że to zestawienie i bezpośredni dostęp do przepisów zainspirują Was do tworzenia swoich własnych tygodniowych planów posiłków!

 

Plik z zestawieniem posiłków możecie pobrać klikając w poniższy link:

Kulinarne podsumowanie tygodnia – 23 września-13 października

 

 

Mam wrażenie, że nasze posiłki są coraz prostsze. 

Dzieje się to bardzo naturalnie i stopniowo. Cieszy mnie to, bo wiem, że w prostocie tkwi ogromna siła!

 

Prostota oznacza dla mnie kilka rzeczy:

  • nasz jadłospis bazuje w dużej mierze na świeżych, sezonowych produktach – teraz będą to m.in:
    • z warzyw:
      • dynia, jarmuż, cukinia, czy nasze polskie cudowne warzywa całoroczne takie jak buraki, marchew, pietruszka, por, czy cebula;
      • mamy wciąż w ofercie brokuły czy kalafior – mimo że są to produkty polskie, to już nie rosną na polu, ale w szklarni, przez co ich jakość jest gorsza niż latem
      • mamy już praktycznie końcówkę sezonu na pomidory, więc jeśli ktoś nie zrobił z nich jeszcze domowego przecieru, to ma ostatnią szansę – przeciery są świetną bazą dla zup i można z niego przyrządzać zupy, gulasze etc. aż do wiosny!
    • z owoców:
      • jabłka, gruszki,
      • wciąż jeszcze możemy dostać maliny, czy borówki (polecam korzystać z końcówki sezonu na te produkty!)

 

  • nasz jadłospis ściśle łączy się z aktualną porą roku – teraz, gdy jest chłodniej, w naszym jadłospisie jest więcej ciepłych produktów:
    • gotowanych kasz (jaglanej, gryczanej niepalonej), czy naturalnego ryżu
    • ciepłych zup – zup na bazie przecieru z pomidorów i dużej ilości sezonowych warzyw
    • warzyw – gotowanych na parze i/lub pieczonych w piekarniku
    • warzywnych pasztetów czy burgerów – w materiale znajdziecie link do świetnego pasztetu wegetariańskiego z żurawiną/śliwką oraz burgerów z marchewką/burakiem!

 

  • czasami stawiamy na banalnie proste rozwiązania i połączenia, takie jak kasza z warzywami lub owocami – odpowiednio „doprawione” stają się świetną alternatywą dla ciężkich potraw i wysoko przetworzonych produktów z supermarketu
    • dania na słono doprawiamy olejem tłoczonym na zimno, zieleniną, domowym chrzanemczy dodatkami takimi jak jajka, ser/twaróg, czy kawałek pasztetu czy kiełbasy – te dodatki wzbogacają smak potraw, ale to warzywa i kasze królują na naszym talerzu!
    • dania na słodko można doprawić prawdziwym miodem, cynamonem czy owocami

 

  • mamy swoje ulubione smaki i potrawy, do których wciąż wracamy – dotyczy to między innymi prostych śniadań na ciepło z kaszą (możecie to zobaczyć w załaczonym pliku)

 

  • coraz rzadziej sięgamy po wysoko przetworzone produkty ze sklepu (foliowane czy z puszki), a jeśli pojawiają się u nas mleko, sery, ryby czy mięso, to głównie zaopatrujemy się w nie na targu – często są to produkty domowe, zazwyczaj są też dużo świeższe niż ich odpowiedniki ze sklepu (co więcej wcale dużo nie kosztują!)

 

 

Mam nadzieję, że ten jadłospis i wzkazówki tu zawarte zainspirują Was do własnych poszukiwań!

Jeśli macie swoje ciekawe propozycje na proste dania i patenty na szybki i zdrowy posiłek, to koniecznie się nimi podzielcie w komentarzu!

Posty, które mogą Cię zainteresować

Brak komentarzy

Napisz komenatrz